De nouvelles lois pour de nouvelles bières au USA

Allez y, exprimez vous
6 message(s) • Page 1 sur 1

De nouvelles lois pour de nouvelles bières au USA

Message par s&m » Ven Nov 06, 2009 2:39 am

[IMG:435:290]http://i223.photobucket.com/albums/dd17/totomoreau/122047-president-barack-obama-savou.jpg[/img]



La Presse : Les États-Unis doivent s'adapter au changement d'habitude des buveurs de bière du pays qui réclament le droit de se désaltérer avec des boissons de plus en plus alcoolisées.

Les lois en vigueur dans plusieurs États ont été révisées au cours des derniers mois afin de légaliser la vente de bières contenant des taux de deux à trois fois plus élevés d'alcool. L'Alabama et la Virginie, par exemple, ont déjà rehaussé la limite de 6 à 13% en 2009. L'Iowa et le Mississipi s'apprêteraient à leur emboîter le pas.


À lire sur http://www.usatoday.com/

A growing number of states are moving to allow higher alcohol content in beer, despite concerns from some substance-abuse experts.

Alabama and West Virginia have passed laws increasing the legal alcohol-by-volume cap for beer from 6% to as high as 13.9% this year. Similar efforts are underway in Iowa and Mississippi, two states with very restrictive limits on the sale of high-alcohol beer, said Sean Wilson, former president of Pop the Cap, North Carolina's successful grass-roots effort that raised the state's limit in 2005.

The average alcohol content in beer is 4.65%, and in wine 11.45%, according to a 2002 study by the Alcohol Research Group in Emeryville, Calif.

Twenty states still place some kind of limit on the amount of alcohol in beer, Wilson said. Paul Gatza, director of the national Brewers Association based in Boulder, Colo., said limiting alcohol content restricts flavors and styles because "you can't put as much malt or other sugars in your beer as you may want to."

Some efforts to change beer laws are led by consumers, Gatza said. In Iowa, for example, the Iowa Brewers Guild and a consumer group called Lift the Limit are working to change the state's law on alcohol content in beer, Guild President David Coy said.

Gatza said consumers of specialty or microbrewed beers, also known as craft beers, "don't drink to get drunk. They drink to appreciate the flavors." Ohio was among the first to raise beer alcohol-content rules when it pushed the allowable alcohol-by-volume to 12% in 2002, Gatza said. Georgia followed in 2004, then North Carolina in 2005 and South Carolina in 2007.
Alabama passed the Gourmet Beer Bill in May, state Rep. Thomas Jackson said. The bill increased the cap from 6% to 13.9%.

West Virginia upped its maximum legal alcohol content for beer in April from 6% to 12%.
Vermont raised the cap to 16% and Montana to 14% last year.

Craft beers, typically stronger, tend to be more expensive. An average case of Budweiser costs $17.76, according to Information Resources, a market research group. Midrange higher-alcohol beers cost $24-$40 per case, Gatza said.


Enough talking, let's taste this drink
:mmmbeer:
On ne devraient jamais travailler le lendemain d’un congé !

(Vieux proverbe de col bleu.)

http://www.beernbikes.com/
Avatar de l’utilisateur
s&m
Kamikaze écervelé
 
Message(s) : 195
Inscription : Mer Juin 14, 2006 3:41 pm
Localisation : Butchertown

Message par Deyv » Ven Nov 06, 2009 10:16 am

Avatar de l’utilisateur
Deyv
Gentleman Programmer
 
Message(s) : 5142
Inscription : Mer Jan 14, 2004 8:51 am
Localisation : Capelton
Mon Vélo::
Mon Vélo Fat::
Mon Vélo #2::
Mon Vélo #3::
Mon Vélo #4::

Message par Bryston » Ven Nov 06, 2009 10:27 am

-= Ahuntsic Squad (Membre honoraire) =-
Avatar de l’utilisateur
Bryston
Site Admin
 
Message(s) : 1750
Inscription : Lun Août 08, 2005 8:58 am
Localisation : St-Lambert
Mon Vélo::
Mon Vélo Fat::
Mon Vélo #2::

Message par Deyv » Ven Nov 06, 2009 11:19 am

Avatar de l’utilisateur
Deyv
Gentleman Programmer
 
Message(s) : 5142
Inscription : Mer Jan 14, 2004 8:51 am
Localisation : Capelton
Mon Vélo::
Mon Vélo Fat::
Mon Vélo #2::
Mon Vélo #3::
Mon Vélo #4::

Message par Bryston » Ven Nov 06, 2009 11:33 am

-= Ahuntsic Squad (Membre honoraire) =-
Avatar de l’utilisateur
Bryston
Site Admin
 
Message(s) : 1750
Inscription : Lun Août 08, 2005 8:58 am
Localisation : St-Lambert
Mon Vélo::
Mon Vélo Fat::
Mon Vélo #2::

Message par Patbike » Sam Nov 07, 2009 9:44 am

:devil:
Pour les type de biere forte ya beaucoup de micro braserie dans sherbrooke et ma vous dire ceux qui n'aime pas les biere forte seront surpris par les biere de micro brasserie du siboire !! aprest une bonne ride a coaticook il vault la peinde de descendre a sherbrooke pour aller se prendre une bonne imperial express !! biere saisoniere !! mais bon !! ya toujours une bonne labbat 50 chaude aprest une ride !! hahahaha non mais les biere forte sont meilleurs pour ma part quand ce des biere noire!!! mais les gout ne se dicute pas !! et tout le monde sait bien que les biere au usa ne sont guere aussi alcoliser que au CANADA!!!!
the show must go on !
Avatar de l’utilisateur
Patbike
Cruiseur de Fire Road
 
Message(s) : 60
Inscription : Dim Mai 17, 2009 9:54 am
Localisation : SAinte-Catherinne de la jacque cartier


6 message(s) • Page 1 sur 1

Retour vers Tout et rien

Qui est en ligne ?

Utilisateur(s) parcourant ce forum : Aucun utilisateur inscrit et 4 invité(s)

cron